Přeskočit na obsah

Recenze – Night fighters over the Kuban – Juri_JS

Po skončení Steel Birds jsem vůbec neměl představu, do čeho nakonec půjdu. Chtěl jsem si dát Chir Front od JG4_dingsda, ale štěstí mně nepřálo. Kampaň jsem nerozběhl, a tak jsem pátral dál. Spojence jsem momentálně vynechal. To si potom dám novou kampaň se „Spitem“ od BlackSix. Nakonec jsem zabrousil na stránky Axis and Allies Paintworks, a tam zjistil zajímavou věc. Mám odlétané úplně všechny kampaně od Juri_JS až na dvě. Noční akce se „stodesítkou“. Noční kampaň v IL-2 Great Battles Series? Tak na to jsem byl hodně zvědavý. Dalším lákadlem je Bf-110. Nikdy jsem dvoumotorového „mezka“ nelétal, natož v nočních akcích. Výzva jako prase 😀 . Tak jdu na to. Snad se nepotvrdí pravidlo poslední nedokončené mise :-). Kampaň je aktualizovaná a narazíte zde i na Li-2.

Název: Night fighters over the Kuban
Autor: Juri_JS
Distribuce: Free
DownloadAxis and Allies Paintworks

Obsah: Napočítal jsem celkem 10 misí. Čekal jsem i nějaké speciální skiny, ale ve složce graphics je jen jediný skin, a to ještě na B-25. Škoda? Myslím si, že ne. Stejně budete trávit většinu času před černým monitorem 😀 . Pro naladění správné atmosféry je zde popis přímo od tvůrce:

10.(NJ)/ZG 1 was formed in October 1942. Not much is know about the first months of its existence, but from February 1943 onward it was based at Bagerovo on the Kerch peninsula as a night fighter squadron tasked with the defense of the Kerch Strait area. Most of the supplies for the German forces fighting in the Kuban bridgehead had to be transported across the narrow strait between the Crimea and the Taman peninsula, so the area became a primary target for Soviet night bombers. The pilots of 10.(NJ)/ZG 1 also carried out missions over or near the front to counter frequent night harassment attacks, often flown by obsolete biplanes. None of the units Bf-110s was equipped with radar, so interceptions had to be done in close cooperation with searchlights batteries. Despite the lack of onboard radar and the small number of available aircraft, the unit scored dozens of night victories. In August 1943 10.(NJ)/ZG 1 became the 5th Staffel of NJG 200, one of the two dedicated eastern front night fighter Geschwader the Luftwaffe formed during the war.

Juri_JS

Shrnutí: Mám dobojováno a musím podotknout, že s velkým „D“. Zatím jsem nic složitějšího nelétal. Hned první mise mě uvedla do reálného obrazu. Když vše naběhlo a já se ocitl v kokpitu Bf-110, zjistil jsem, že vůbec nemám přehled o přístrojích na palubní desce. Ani za nic jsem například nemohl najít výškoměr. V Bf109 nebo Fw190 ho ukážu na monitoru poslepu, ale tady nic. Už jsem nechtěl vyskakovat ze hry a hledat manuál, tak jsem pokračoval dál. Chyba. Když je okolo Vás tma a oblačnost, tak se prostě přístroje hodí 🙂 . U výškoměru to platí na 100%. Po startu jsem vystoupal, doletěl nad cílovou oblast, splnil misi a vracel se domů. A tady nastal další zádrhel. Vystřelit světlici, aby se rozsvítily ohně k navigaci na přistání. Nastalo pauzování a mapování na klávesnici. Jakmile bylo nastaveno a světlice vystřelena, tak se letiště rozsvítilo. No, představu o světle mám trochu jinou. Nejhorší bylo, že se mi letiště ztrácelo z dohledu pod oblačností a já měl strach jít dolů, abych sebou neplácnul o zem. Tak jsem to bral trochu ostřeji a to mě vytrestalo. Přestože jsem stáhnul motory na minimum, velkou rychlostí jsem se blížil k přistávací dráze. Při dosednutí už jsem věděl, že to na konec vzletové dráhy nevyjde. Když jsem na konci vyjel, pole vykonalo své. Urvaný podvozek a poškozený stroj. Naštěstí byla mise splněna a já mohl nastoupit na další.

V jedné misi jsem si vyzkoušel let na jeden motor včetně přistání. Měli jsem za úkol hlídkovat v určené oblasti a odrazit útočící bombardéry. Během této akce mně letící trosky z A-20B poškodily levý motor. Přesto jsem risknul ještě jeden útok, který byl nakonec úspěšný. Po útoku už jsem nabral směr k domovské základně. Asi největší chybou, kterou dělám při přistání je, že sedám z velké výšky, a tím pádem mám moc velkou rychlost. Po dobrzdění jsem se kouknul ven z otevřené kabiny. Byl jsem tak 3 metry od stojící Ju52 a hangáru. Ufff. Postupně jsem se s noční oblohou a temnotou v okolí sžil. Většinu akcí si odkroutíte sami (jedna mise byla ve dvojici). Nejdelší mise byl noční útok na letiště hluboko v týlu nepřítele. Tady si poprvé a naposledy odhodíte přítěž v podobě bomb. Tuto misi jsem si musel dát dvakrát. Poprvé jsem zůstal u letiště o pár vteřin déle a hned jsem to pocítil. Nevím, co přesně to bylo za stíhače (pravděpodobně Lagg), který odstartoval ze sousedního letiště, ale světlomety mu pomohly najít můj ocas a pořádně se na něm vyřádit. S obtížemi jsem to dotáhnul za frontovou linii. Tam mě vysadily motory (unikající palivo), tak jedinou možností bylo vyskočit. A to, určitě víte, znamená Mission Failes. Takže opakování letu. Na podruhé to bylo za „jedničku“.

Celkové hodnocení? Dávám 5 hvězdiček z 5. Jde především o neokoukané téma. Noční mise jsou hodně adrenalinová záležitost. Škoda, že nemá simulátor lepší komunikaci se základnou, kde by Vás mohli navádět na cíle, potvrdit trasu letu, určovat polohu domovského letiště a další důležité informace (v tomhle je boží IL2 Sturmovik 1946 nebo Cliffs of Dover). Tady je to o Vás, mapě a přístrojové desce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..