Přeskočit na obsah

Osobní dojmy z 4.001

Třetí závěrečná část.

Zimní mapu z Bodenplatte už jsem rozebral v druhé části. Dnes bych se rád zaměřil na věci, u kterých nějak nechápu, proč zde nejsou a jinde ano.

Řeky na mapě Battle of Bodenplatte. Za mě jednoznačná katastrofa. Něco podobného není snad ani v IL2 1946. Proč? Někdo mě kdysi dávno vysvětloval tvorbu map a něco o nulové výšce. Tohle si dokážu přibližně vysvětlit a představit. Co ale nemohu pochopit, proč není zpracované okolí řek, alespoň podobně, jako je to u jiných map. Možnosti, jak je vidno, tady jsou. Pokud chci rozbít dojem placky, tak bych kolem řeky nasázel stromy. Dále tu jsou mělčiny v podobě světlejší vody, písčité břehy a mohl bych určitě pokračovat. Asi to bude mít dopad na výkon PC, ale kdo dnes lítá simulátory, tak mám většinou velmi kvalitní vybavení. Tak proč si to graficky neužít. Trochu se bojím toho, že je to následek nějakého generátoru, který samozřejmě urychlí práci vývojářům, ale na úkor kvality simulátoru. Mapa v Battle of Bodenplatte je obrovská, což je asi pravý důvod, proč je o tyto detaily ošizená. Fakt velká škoda. Jinde to, jak je vidět na následujících screenshotech, bez problému jde.

Tím zdaleka nekončím. Další nepěkný pohled se Vám naskytne u pobřeží. Už teď je mě líto oráčů, co budou muset obdělávat svá políčka a přitom zajíždět do vln na pobřeží :-). Proč zde není alespoň úzký pás písečného pobřeží, keře, stromy atd. Opět by to mapu pozvedlo o nějaký level výš.

Někdo možná namítne. Pí….ny. Nicméně jsem hlavně SP hráč, a pokud letím nad plackou země, kde řeka vypadá jak by ji tam někdo namaloval a pole ústí do moře, tak mě to zamrzí. Klidně bych si připlatil další peníze navíc, kdybych věděl, že to pomůže vizuálně zlepšit celkovou úroveň této mapy. Pro mě zatím zklamání.

A tím asi dnešní nářek ukončím. Někdy v blízké době ještě sesmolím článeček na téma co mě, v tomto jinak úžasném simulátoru, chybí.

5 komentářů na “Osobní dojmy z 4.001”

  1. Musím s tebou žel naprosto souhlasit Alane. Kvalita mapy Bodenplatte, tedy až na města, která jsou suprová, mi přijde snad nejhorší ze všech map. K už zmíněné bílé unoformitě v zimní mapě a absenci jehličnanů (nechápu to, vždyť objekty mají z jiných map), je to hlavně v této třetí části tvého článku zmíněná nedotaženost terénu. Asi to fakt bylo vyprodukováno nějakým generátorem s minimem zásahů lidské ruky 🙁 Připomíná mi to terén starého FSX, kde se také do textur povrchu zařezávají řeky a vodní plochy a proto pole končí nelogicky. Navíc mi v Bodenplatte schází vesničky a sem tam nějaký ten hrad a pod. Prostě to, co dělá Evropu Evropou. Ta prázdnota celé mapy kromě velkých měst je fakt do očí bijící. A navíc k tomu všemu je i tak problém občas s plynulostí zobrazení, naštěstí v Single Playeru mmnohem méně než v MP, ale i tak…
    Na fóru se naštěstí Jason Williams nechal slyšet, že na měpě budou dále pracovat, tak uvidíme, snad se dočkáme alepoň částečného vyplepšení…

    P.S. Tvé nové stránky vypadají moc pěkně.

    1. Ahoj Tapi. Děkuji za pochvalu. Tahle šablona mě fakt nadchla takže volba byla jasná. Mapa Bodenplatte je tragedie. Opravdu je to CFS od Microsoftu, ale tak jednička. Ještě jihovýchodní část mapy je díky kopcovitému terénu akceptovatelný (z téhle oblasti se točí i videa na Youtube), ale jinak převládá smutek. Nikde volně položené statky, mlýny, malé usedlosti, jak jsi psal hrady atd. Ani velká města na mě nepůsobí tak, jak bych očekával. Několikrát jsem si prohlédl screenshoty a pustil videa z DCS WWII a nerad to vyslovuji, ale oni mají západ 1000x lepší. Ano, Normandie, ale stále západ. Pokud tímhle způsobem přistoupí i k Battle of Normandy, tak to celé zazdí. Dokonce i IL2 CoD Blitz vypadá momentálně lépe. Proč nenechají vodu v nulové hladině a nezvednou okolní terén. Mosty v této mapě vypadají přesně jak v IL2 1946. To je krok zpět. Mám tento simulátor strašně moc rád, ale tohle mě normálně vytáčí. Ale dost nářku.. jdu si asi koupit BoN a budu se fakt modlit, aby nakonec z BoBp byl hodnotný díl se vším všudy.

      A tvoje stránky jsou bomba !!

  2. Ohledně kvality map celého BoX mám úplně stejný pocit – přesně, jak píšeš, Alane.
    Lítám prakticky pouze jen SP. Prostě – když mám chuť, sednu do letadla, naplánuju si na mapě půlhodinový pohodový přelet, a jen se rozhlížím, rád poznávám a pozoruju městečka a vesnice třeba z malé výšky, pěkně v pomalém letadlu…
    Proto se mi opravdu nelíbí tohle generické zpracovávání map. Někdy mi připadá, že mapy starého IL2 1946 byly méně generické.
    Města v BoXu mi přijdou celá taková divná, budovy bohužel vnímám jen jako krabičky přilepené na texturu.
    Ano, taky mi mapy DCS (a kolikrát i úplně jiných her) přijdou zajímavější, než současná tvorba v BoX. Nevěřím, že by drtivou většinu hráčů v zaujetí při soubojích vůbec nezajímaly detaily mapy pod nimi.
    Docela mě překvapila úplně první fotka vodní hladiny (IL2 1946), vypadá fakt (foto)realisticky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..